Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

ΠΟΙΗΜΑ "ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑΝ"

Χειρόγραφο ποίημα άγνωστης ποιήτριας για την Παναγία Χοζοβιώτισσα Αμοργού.

Δε γνωρίζω αν είναι δημοσιευμένο σε κάποιο βιβλίο ή έφημερίδα της Αμοργού.

Προς την Χοζοβιώτισσαν

Μία γυναίκα χριστιανή, με πίστη και λατρεία,

μεσ' στην βαρκούλα σ' έβαλε, γλυκειά μου Παναγία

και σ' άφησε στα κύματα να πας όπου νομίζεις,

εσύ που ξέρεις τα κρυφά και φανερά γνωρίζεις.

Έφυγες απ' το Χόζοβο, μόνια και μοναχή σου,

να μη σε εύρουν οι εχθροί να σε ποδοπατήσουν.

Η θάλασσα γαλήνευε στο θείο σου το διάβα

και τα ψαράκια του γιαλού ύμνον γλυκόν σου ψάλλαν.

Την Αμοργόν εδιάλεξες, ω θεία ευλογία,

γιανά κτιστεί ο Οίκος σου, χρυσή μου Παναγία.

Η Αμοργός σε προσκυνά, οι ξένοι σε τιμούνε,

κι από τα πέρατα της γης έρχονται να σε δούνε.

Της Αμοργού το στήριγμα, της Χώρας το καμάρι,

είναι η Χοζοβιώτισσα, μεγάλη της η Χάρη.

Γονατιστή σε προσκυνώ, σεμνή μου Παναγία,

σ' αυτούς που σε αδίκησαν να δείξεις ευσπλαχνία.

Και πάλι σε παρακαλώ γίνε μεσίτριά μας,

να συγχωρήσει ο Θεός τα τόσα σφάλματά μας.

Φύλαγε, Παναγία μου, και όλη την Ελλάδα,

από πολέμους και σεισμούς, καταστροφή κι αντάρα.

Κάνε να ελευθερωθούν και τ' άλλα τα παιδιά της,

που χρόνια τώρα λείπουνε μέσ' απ' την αγκαλιά της.

Φύλαγε και την Χώρα μας, που θεν να την ρημάξουν,

και όλες της τις ομορφιές ύπουλα να αρπάξουν.

Και όποιο χέρι υπόγραψε διά να την ρημώσει,

εσύ, γλυκειά μου Παναγια, εσύ, να το πληρώσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Free Hit Counter